Cum îți setezi obiectivele în afaceri?

Stabilirea obiectivelor în afaceri implică și o cantitate de introspecție cu privire la ceea ce face ca afacerea ta să meargă și cum arată viitorul. A-ți dedica timpul pentru a face planul tău realizabil poate fi dificil într-o piață economică instabilă. Însă în momentul în care îți stabilești obiectivele, ești mult mai aproape de succes și vei lucra eficient.

1.Începe prin a distinge între obiectivele stabilite pe termen scurt și cele pe termen lung. Un studiu realizat asupra întreprinderilor mici și familiale spune că obirctivele stabilite pe termen lung ar trebui să aibă un calendar de aproximativ 3 pâna la 5 ani.

2.Obiectivele ar trebui să întărească misiunea companiei. Gândește-te la motivele pentru care ți-ai deschis afacerea și atunci obiectivele tale vor avea un sens diferit. Vor oferi mai multă energie pentru a atinge scopul propus.

3.Aceste tipuri de obiective-pe termen lung- au în vedere 4 direcți și anume:

  • Service-obiective legate de îmbunătățirea satisfacției clienților și păstrarea acestora.
  • Social-obiective ce se centrează pe comunitate și activități prosociale, de ex: voluntariat, sprijin.
  • Profit-obiective stabilite cu scopul de a crește profitul cu un anumit procent.
  • Creștere și dezvoltare-obiective legate de extinderea companiei, de exemplu mărirea numărului de angajați.

4.Obiectivele stabilite pe termen scurt  conduc sunt indispensabile în orice afacere. Conduc în final la îndeplinirea obiectivelor pe care le avem în vedere în viitor. Și acestea dispun de o serie de caracteristici: SMART

  • Specifice
  • Măsurabile
  • Orientate spre acțiune
  • Realistite
  • Definite în timp

Comments are closed.

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com