Obiectivul general al proiectului
Obiectivul general al proiectului constă în garantarea unei rate crescute de participare a 251 de elevi din învățământul profesional și tehnic, din cadrul Liceului Tehnologic „Dobrogea” Castelu jud. Constanța, la programe de învățare la locul de muncă pe o perioadă de 24 de luni.
Pe termen lung, se preconizează crearea de oportunități sporite de integrare în munca pentru cei 251 de elevi, prin formarea și dezvoltarea de competențe profesionale și transversale.
Proiectul are trei directii principale de actiune, toate avand ca scop final indeplinirea obiectivului general al proiectului, contribuind la atingerea obiectivului programului:
1.Cresterea participarii la programe de invatare la locul de munca a elevilori din invatamantul profesional și tehnic, prin participarea a 251 de elevi la programe de invatare la locul de munca.
2. Cresterea participarii la programe de invatare la locul de munca a elevilor din invatamantul profesional și tehnic, prin incheierea parteneriatelor de practica cu operatorii econimici din aria de implem a proiectului, precum si prin derularea a 7 sesiuni de informare coordonata in ambele sensuri cu privire la importanta si necesitatea stagiilor de practica pentru elevi si angajatori.
3. Prin intermediul proiectului vor creste sansele de integrare pe piata muncii a viitorilor absolventi, fapt ce se va transpune in reducerea somajului de lunga durata in randul tinerilor.
De asemenea, beneficiarii indirecti ai proiectului sunt și angajatorii, care vor beneficia de forta de munca calificata si care vor contribui direct si nemijlocit la dezvoltarea activitatii si a cifrei de afaceri.


Obiective specifice
OS1 – Cresterea participarii la programe de invatare la locul de munca a elevilor din invatamantul profesional si tehnic, prin participarea a 251 elevi la programe de invatare la locul de munca. OS 1 contribuie la atingerea indicatorului de realizare EECO06+07 prin implementarea activitatii A0, A1. 2.
OS 2 – Cresterea participarii la programe de invatare la locul de munca a elevilor din invatamantul profesional si tehnic, prin participarea a 251 de elevi la 12 concursuri pe meserii. OS2 contribuie la atingerea indicatorului de realizare EECO06+07 prin implementarea activitatii A1. 3
OS3 – Cresterea participarii la programe de invatare la locul de munca a elevilor din invatamantul profesional si tehnic, prin incheierea parteneriatelor de practica cu operatorii economici din aria de implementare a proiectului, precum si prin derularea unor campanii de informare coordonata in ambele sensuri cu privire la importanta si necesitatea stagiilor de practica pentru elevi si angajatori. OS3 contribuie la atingerea indicatorrului de realiz EECO06+07 si ind de rez EECRO03 si se realizeaza prin implementarea activitatii A2.
OS4 – Generarea de parteneriate inovatoare prin organizarea a 7 workshop-uri special concepute pentru angajatori în vederea consolidării relațiilor cu mediul de afaceri și promovarea unui schimb de idei care să conducă la inițiative productive și durabile în ceea ce privește stagiile de practică și colaborarea pe termen lung. OS4 contribuie la atingerea indicatorului de realizare EECO06+07 si ind de rez EECRO03 prin implementarea activitatii A2.

ACTIVITATI PREVIZIONATE:
A0. MANAGEMENT ȘI ADMINISTRAREA PROIECTULUI
A0.1 COORDONAREA GENERALĂ A PROIECTULUI
A0.2 INFORMARE ȘI PUBLICITATE
A1. ORGANIZAREA ȘI DERULAREA PROGRAMELOR DE ÎNVĂȚARE LA LOCUL DE MUNCĂ
A1.1 ORGANIZAREA SELECȚIEI ȘI GESTIONAREA GRUPULUI ȚINTĂ
A1.2 DERULAREA PROGRAMELOR DE PRACTICA
A1.3 ORGANIZAREA CONCURSURILOR PE MESERII
A2. DEZVOLTAREA SISTEMULUI DE ÎNVĂȚARE LA LOCUL DE MUNCĂ
A2.1 ÎNCHEIEREA PARTENERIATELOR/CONVENȚIILOR ÎNTRE FURNIZORII DE EDUCAȚIE ȘI FORMARE PROFESIONALĂ INIȚIALĂ (UNITĂȚI DE ÎNVĂȚĂMÂNT) ȘI PARTENERII DE PRACTICĂ
A2.2 CREAREA UNUI SISTEM DE INFORMARE COORDONATĂ PRIN ACTIVITĂȚI INOVATIVE DE FACILITARE A PRACTICI
A 2.3. DISEMINARE INFORMATII SI TRANSFERABILITATE REZULTATE
Rezultate asteptate
R0.1.1 - Strategie de implementare, monitorizare si control a proiectului realizata; Strategia va prevedea masurile luate de catre echipa de management pt impl proiectului in vederea atingerii obiectivelor si indicatorilor, atenuarea sau eliminarea riscurilor, derularii unui management financiar riguros si asigurarii respectarii regulilor si legislatiei nationale cu privire la implementarea proiectelor finantate din fonduri publice.
R0.2.1- 2 conferinte ale proiectului (de lansare si incheiere) organizate. Cele doua conferinte vor contribui la promovarea proiectului, partenerilor si finantatorului. Acestea vor asigura diseminarea informatiilor privind proiectul si activitatilor ce se vor derula pentru GT (conferinta de lansare) si a rezultatelor proiectului (conferinta de incheire) R
R.1.1.1 - 1 METODOLOGIE DE SELECTIE GT ELABORATA- Procesul de identificare si selectie a GT este realizat printr-o metodologie transparenta,echidistanta si obiectiva care contine clar criteriile si modalitatiile de selectie pt GT.Recrutarea beneficiarilor are la baza principiul egalitatii de sanse si principiul non-discriminarii si se realizeaza fara conditionari, deosebiri, excluderi, preferinte, restrictii bazate pe criterii de rasa, nationalitate, etnie, limba, religie, categorie sociala, convingeri, varsta, situatie sau responsabilitate familiala si alte asemenea criterii care pot conduce la acte de discriminare directa sau indirecta .
R1.1.3 – 2 seminarii cu tematica "Contribuția la competențele verzi și la economia verde", minim 10 materiale create pe aceasta tematica.
R.1.3– 12 concursuri pe meserii organizate.
R.2.2.– 7 campanii de informare coordonata, cu privire la importanta si necesitatea stagiilor de practica.
R0.1.2 - Rapoarte de activitate si fise de pontaj lunare realizate Raportarea activitatilor contribuie la monitorizarea de catre managementul de proiect a activitatilor derulate de catre expertii beneficiarului si partenerilor. O monitorizare riguroasa contribuie la utilizarea eficienta a resurselor, implementarea activitatilor cu maxim de eficienta si dovedirea modului in care au fost folosite sumele bugetate pentru implementarea activitatilor
R0.2.2- afis la sediul de implementare a proiectului si la partener, cei care participa in cadrul proiectului sunt informati in mod specific cu privire la sprijinul acordat prin FSE; orice fel de documente referitoare la implementarea proiectelor si publicate pentru public sau participanti, inclusiv certificatele de prezenta sau alte certificate, trebuie sa includa o mentiune cu privire la faptul ca operatiuneaa fost sprijinita in cadrul FSE.
R.1.1.2 –251 elevi selectati si identificati. Procesul de identificare si selectie a GT este realizat printr-o metodologie transparenta,echidistanta si obiectiva care contine clar criteriile si modalitatiile de selectie pt GT.
R.1.2– 251 de elevi implicati in stagii de practica.
R2.1.1 – Realizarea a 7 workshop-uri in vederea creeari de noi parteneriate, minim 4 conventii de practica noi semnate
R.2.3.– 2 toolkit-uri de bune practici realizate si diseminate catre alte entitati.
Conferinta de deschidere a proiectului

