Obiectivul general al proiectului

Obiectivul general al proiectului constă în garantarea unei rate crescute de participare a 251 de elevi din învățământul profesional și tehnic, din cadrul Liceului Tehnologic „Dobrogea” Castelu jud. Constanța, la programe de învățare la locul de muncă pe o perioadă de 24 de luni. 

Pe termen lung, se preconizează crearea de oportunități sporite de integrare în munca pentru cei 251 de elevi, prin formarea și dezvoltarea de competențe profesionale și transversale. 

Proiectul are trei directii principale de actiune, toate avand ca scop final indeplinirea obiectivului general al proiectului, contribuind la atingerea obiectivului programului:

1.Cresterea participarii la programe de invatare la locul de munca a elevilori din invatamantul profesional și tehnic, prin participarea a 251 de elevi la programe de invatare la locul de munca.

2. Cresterea participarii la programe de invatare la locul de munca a elevilor din invatamantul profesional și tehnic, prin incheierea parteneriatelor de practica cu operatorii econimici din aria de implem a proiectului, precum si prin derularea a 7 sesiuni de informare coordonata in ambele sensuri cu privire la importanta si necesitatea stagiilor de practica pentru elevi si angajatori. 

3. Prin intermediul proiectului vor creste sansele de integrare pe piata muncii a viitorilor absolventi, fapt ce se va transpune in reducerea somajului de lunga durata in randul tinerilor.

 De asemenea, beneficiarii indirecti ai proiectului sunt și angajatorii, care vor beneficia de forta de munca calificata si care vor contribui direct si nemijlocit la dezvoltarea activitatii si a cifrei de afaceri.

Obiective specifice

OS1 – Cresterea participarii la programe de invatare la locul de munca a elevilor din invatamantul profesional si tehnic, prin participarea a 251 elevi la programe de invatare la locul de munca. OS 1 contribuie la atingerea indicatorului de realizare EECO06+07 prin implementarea activitatii A0, A1. 2.  

OS 2 – Cresterea participarii la programe de invatare la locul de munca a elevilor din invatamantul profesional si tehnic, prin participarea a 251 de elevi la 12 concursuri pe meserii. OS2 contribuie la atingerea indicatorului de realizare EECO06+07 prin implementarea activitatii A1. 3 

OS3 – Cresterea participarii la programe de invatare la locul de munca a elevilor din invatamantul profesional si tehnic, prin incheierea parteneriatelor de practica cu operatorii economici din aria de implementare a proiectului, precum si prin derularea unor campanii de informare coordonata in ambele sensuri cu privire la importanta si necesitatea stagiilor de practica pentru elevi si angajatori. OS3 contribuie la atingerea indicatorrului de realiz EECO06+07 si ind de rez EECRO03 si se realizeaza prin implementarea activitatii A2.

OS4 – Generarea de parteneriate inovatoare prin organizarea a 7 workshop-uri special concepute pentru angajatori în vederea consolidării relațiilor cu mediul de afaceri și promovarea unui schimb de idei care să conducă la inițiative productive și durabile în ceea ce privește stagiile de practică și colaborarea pe termen lung. OS4 contribuie la atingerea indicatorului de realizare EECO06+07 si ind de rez EECRO03 prin implementarea activitatii A2.

ACTIVITATI PREVIZIONATE:

A0. MANAGEMENT ȘI ADMINISTRAREA PROIECTULUI
A0.1 COORDONAREA GENERALĂ A PROIECTULUI
A0.2 INFORMARE ȘI PUBLICITATE

 

A1. ORGANIZAREA ȘI DERULAREA PROGRAMELOR DE ÎNVĂȚARE LA LOCUL DE MUNCĂ
A1.1 ORGANIZAREA SELECȚIEI ȘI GESTIONAREA GRUPULUI ȚINTĂ

A1.2 DERULAREA PROGRAMELOR DE PRACTICA

A1.3 ORGANIZAREA CONCURSURILOR PE MESERII 

A2. DEZVOLTAREA SISTEMULUI DE ÎNVĂȚARE LA LOCUL DE MUNCĂ

A2.1 ÎNCHEIEREA PARTENERIATELOR/CONVENȚIILOR ÎNTRE FURNIZORII DE EDUCAȚIE ȘI FORMARE PROFESIONALĂ INIȚIALĂ (UNITĂȚI DE ÎNVĂȚĂMÂNT) ȘI PARTENERII DE PRACTICĂ

A2.2 CREAREA UNUI SISTEM DE INFORMARE COORDONATĂ PRIN ACTIVITĂȚI INOVATIVE DE FACILITARE A PRACTICI

A 2.3. DISEMINARE INFORMATII SI TRANSFERABILITATE REZULTATE 

 

 

Rezultate asteptate

R0.1.1 - Strategie de implementare, monitorizare si control a proiectului realizata; Strategia va prevedea masurile luate de catre echipa de management pt impl proiectului in vederea atingerii obiectivelor si indicatorilor, atenuarea sau eliminarea riscurilor, derularii unui management financiar riguros si asigurarii respectarii regulilor si legislatiei nationale cu privire la implementarea proiectelor finantate din fonduri publice.

R0.2.1- 2 conferinte ale proiectului (de lansare si incheiere) organizate. Cele doua conferinte vor contribui la promovarea proiectului, partenerilor si finantatorului. Acestea vor asigura diseminarea informatiilor privind proiectul si activitatilor ce se vor derula pentru GT (conferinta de lansare) si a rezultatelor proiectului (conferinta de incheire) R

R.1.1.1 - 1 METODOLOGIE DE SELECTIE GT ELABORATA- Procesul de identificare si selectie a GT este realizat printr-o metodologie transparenta,echidistanta si obiectiva care contine clar criteriile si modalitatiile de selectie pt GT.Recrutarea beneficiarilor are la baza principiul egalitatii de sanse si principiul non-discriminarii si se realizeaza fara conditionari, deosebiri, excluderi, preferinte, restrictii bazate pe criterii de rasa, nationalitate, etnie, limba, religie, categorie sociala, convingeri, varsta, situatie sau responsabilitate familiala si alte asemenea criterii care pot conduce la acte de discriminare directa sau indirecta .

R1.1.3 – 2 seminarii cu tematica "Contribuția la competențele verzi și la economia verde", minim 10 materiale create pe aceasta tematica.

R.1.3– 12 concursuri pe meserii organizate.

R.2.2.– 7 campanii de informare coordonata, cu privire la importanta si necesitatea stagiilor de practica.

R0.1.2 - Rapoarte de activitate si fise de pontaj lunare realizate Raportarea activitatilor contribuie la monitorizarea de catre managementul de proiect a activitatilor derulate de catre expertii beneficiarului si partenerilor. O monitorizare riguroasa contribuie la utilizarea eficienta a resurselor, implementarea activitatilor cu maxim de eficienta si dovedirea modului in care au fost folosite sumele bugetate pentru implementarea activitatilor

R0.2.2- afis la sediul de implementare a proiectului si la partener, cei care participa in cadrul proiectului sunt informati in mod specific cu privire la sprijinul acordat prin FSE; orice fel de documente referitoare la implementarea proiectelor si publicate pentru public sau participanti, inclusiv certificatele de prezenta sau alte certificate, trebuie sa includa o mentiune cu privire la faptul ca operatiuneaa fost sprijinita in cadrul FSE.

R.1.1.2 –251 elevi selectati si identificati. Procesul de identificare si selectie a GT este realizat printr-o metodologie transparenta,echidistanta si obiectiva care contine clar criteriile si modalitatiile de selectie pt GT.

R.1.2– 251 de elevi implicati in stagii de practica.

R2.1.1 – Realizarea a 7 workshop-uri in vederea creeari de noi parteneriate, minim 4 conventii de practica noi semnate

R.2.3.– 2 toolkit-uri de bune practici realizate si diseminate catre alte entitati.

Conferinta de deschidere a proiectului 18.12.2024

 
 
Pe 18 decembrie 2024, la Căminul Cultural din Nisipari, Jud. Constanța, am avut bucuria să dăm startul unui proiect dedicat dezvoltării educației și pregătirii elevilor pentru viață și piața muncii.
Obiectivul general al proiectului constă în garantarea unei rate crescute de participare a 251 de elevi din învățământul profesional și tehnic, din cadrul Liceului Tehnologic “Dobrogea” Castelu jud Constanța, la programe de învățare la locul de muncă (stagii de practica pentru elevi).
Evenimentul a reunit reprezentanți ai mediului educațional, autorităților locale și ai partenerilor economici, care au discutat despre importanța școlii în dezvoltarea comunității, rolul stagiilor de practică în formarea tinerilor și colaborarea dintre instituțiile de învățământ și mediul profesional.
Momentele de bună practică și intervențiile elevilor, alături de un program artistic emoționant oferit de Liceul Tehnologic „Dobrogea” Castelu, au completat atmosfera unui eveniment plin de inspirație și implicare.
Mulțumim tuturor participanților pentru implicare și sprijin! Suntem încrezători că prin acest proiect vom contribui la formarea unor tineri mai pregătiți, conectați la realitățile pieței muncii și la nevoile comunității.
 

Intalnire elevi 12.03.2025

Ieri, la Liceul Tehnologic Dobrogea din Castelu, a avut loc o întâlnire importantă cu elevii care vor participa la proiectul „Pregatit pentru viata”. Acest proiect le oferă oportunitatea de a-și dezvolta competențele profesionale prin stagii de practică, concursuri pe meserii și diverse activități menite să le îmbunătățească pregătirea pentru viitoarea carieră.
În cadrul întâlnirii, le-au fost prezentate detalii despre parteneriatele cu companii din domeniu, beneficiile participării și modul în care vor putea acumula experiență practică. Elevii s-au arătat interesați și entuziasmați de oportunitățile oferite, adresând întrebări și manifestând dorința de a se implica activ.
Atmosfera a fost una deschisă și interactivă, iar această primă întâlnire a pus bazele unei colaborări productive, menită să sprijine formarea viitorilor specialiști din diverse domenii tehnice. 🎉

Practica elevi 17.03.2025 - 21.03.2025

Elevii Liceului Tehnologic Dobrogea Castelu în practică la agenții economici! 

În perioada 17.03.2025 – 21.03.2025, elevii Liceului Tehnologic Dobrogea Castelu au participat la stagiile de practică în colaborare cu agenții economici parteneri. Această experiență valoroasă le-a oferit ocazia de a-și dezvolta competențele profesionale și de a aplica în mod practic cunoștințele acumulate în timpul orelor de curs. Echipa de implementare a proiectului a fost alături de elevi, oferindu-le sprijin și îndrumare.Ne asigurăm că tinerii noștri sunt pregătiți pentru piața muncii și pentru o carieră de succes!

Intalnire de lucru a echipei de implementare a proiectului - 03.04.2025

În data de 03.04.2025, echipa de implementare a proiectului din partea solicitantului s-a întrunit în vederea trasării direcțiilor de acțiune și planificării activităților ce urmează a fi desfășurate în cadrul proiectului în perioada următoare. În cadrul întâlnirii au fost analizate stadiul actual al implementării, resursele necesare pentru etapele viitoare, precum și măsurile de eficientizare a colaborării cu partenerii implicați. Scopul întâlnirii a fost asigurarea unei bune coordonări a activităților, astfel încât obiectivele proiectului să fie atinse în mod eficient și în termenele stabilite. Echipa a reafirmat angajamentul pentru buna derulare a proiectului și sprijinirea beneficiarilor în toate etapele acestuia.

Practica elevi 07.04.2025 - 11.04.2025

În perioada 07.04.2025 – 11.04.2025, elevii Liceului Tehnologic Dobrogea Castelu au participat la o nouă etapă a stagiilor de practică desfășurate în parteneriat cu agenții economici locali. Această experiență practică le-a permis să își consolideze cunoștințele dobândite la clasă și să-și dezvolte abilitățile necesare pentru integrarea pe piața muncii. Elevii au fost sprijiniți de echipa de implementare a proiectului, care le-a oferit îndrumare și suport pe tot parcursul desfășurării activităților. Continuăm să investim în formarea profesională a tinerilor noștri, pregătindu-i pentru un viitor de succes în cariera aleasă.

Întâlnire de lucru pentru viitoare parteneriate de practică - 06.05.2025

Echiap de implementare a Patronatului National al Femeilor de Afaceri din Intreprinderi Mici si Mijlocii, împreună cu elevii Liceului „Dobrogea” Castelu, a avut plăcerea de a participa la o întâlnire cu reprezentanți ai Hotelului Bavaria Blu.
Scopul întâlnirii a fost explorarea posibilităților de colaborare pentru desfășurarea stagiilor de practică ale elevilor în cadrul prestigioasei unități hoteliere.
Dialogul deschis și interesul reciproc au creat premisele unui parteneriat valoros, care va sprijini dezvoltarea profesională a tinerilor și integrarea acestora în domeniul ospitalității.

Întâlnire de lucru echipa de implementare - 20.05.2025

În data de 20.05.2025, echipa de implementare din partea solicitantului PNFAIMM s-a reunit pentru o sesiune de lucru dedicată planificării activităților ce urmează să se desfășoare în perioada următoare în cadrul proiectului.

Pe agenda întâlnirii s-au aflat subiecte importante precum organizarea stagiilor de practică pentru elevi, identificarea de noi parteneri economici pentru colaborare, precum și pregătirea unor concursuri tematice pe meserii, menite să stimuleze spiritul competitiv și implicarea activă a elevilor.

Întâlnirea a avut un caracter aplicat și colaborativ, punând bazele unor acțiuni concrete menite să sprijine dezvoltarea profesională a tinerilor și să întărească legătura dintre educație și piața muncii.

Întâlnire cu părinții elevilor – Dialog deschis despre viitorul profesional al tinerilor- 26.05.2025

În data de 26.05.2025, echipa de implementare a proiectului PNFAIMM a organizat o întâlnire importantă cu părinții elevilor de la Liceul Tehnologic „Dobrogea” Castelu.
Scopul întâlnirii a fost prezentarea detaliată a obiectivelor proiectului și a beneficiilor pe care le aduce elevilor, în special prin organizarea stagiilor de practică în parteneriat cu noi agenți economici din domenii relevante.

Dialogul cu părinții a fost deschis și constructiv, evidențiind preocuparea comună pentru sprijinirea tinerilor în drumul lor profesional. S-au discutat aspecte legate de organizarea stagiilor, importanța acumulării de experiență practică, precum și rolul părinților în susținerea implicării active a elevilor.

Această întâlnire marchează încă un pas în consolidarea colaborării dintre școală, familie și mediul economic, contribuind la dezvoltarea unei educații orientate spre piața muncii.

Campanie de informare și conștientizare 14.06.2025

Sâmbătă, 14 iunie, a fost organizată prima campanie de informare din cadrul proiectului „Pregătit pentru viață” – cod SMIS 311265, dedicată promovării formării prin practică și a orientării profesionale timpurii în domeniul ospitalității.În cadrul evenimentului, dialogul deschis cu invitații – specialiști din industrie, cadre didactice și parteneri implicați – a evidențiat rolul major al stagiilor de practică în dezvoltarea competențelor reale ale elevilor și în facilitarea tranziției acestora de la școală către piața muncii.Campania de informare urmărește creșterea gradului de conștientizare în rândul tinerilor, părinților și angajatorilor cu privire la oportunitățile oferite de formarea profesională duală, punând un accent deosebit pe rolul esențial al stagiilor de practică în dobândirea de competențe relevante, adaptate cerințelor pieței muncii. Acestea reprezintă o punte concretă între teorie și practică, contribuind decisiv la dezvoltarea profesională timpurie și la integrarea eficientă în industria ospitalității. Proiect derulat de PNFAIMM în parteneriat cu Liceul Tehnologic „Dobrogea” Castelu.

Concursuri pe meserii 17.06.2025

Formare profesională prin practică și pasiune! 

Ieri, în cadrul proiectului „Pregatit pentru viata” – Cod SMIS 311265, derulat de Solicitant: PNFAIMM în parteneriat cu Liceul Tehnologic „Dobrogea” Castelu, au avut loc primele două concursuri pe meserii, adevărate momente de evaluare, dar și de celebrare a muncii și priceperii elevilor. 

La specializarea Bucătar, elevii au gătit preparate delicioase, demonstrând tehnici moderne, creativitate culinară și respectarea riguroasă a normelor de igienă și prezentare. 

La specializarea Ospătar (chelner – vânzător în unități de alimentație), concurenții au arătat eleganță, promptitudine și profesionalism în servire, de la aranjarea meselor până la interacțiunea cu „clienții” – membri ai juriului.

Concursurile au fost mai mult decât o competiție – au fost o oportunitate pentru elevi de a-și testa cunoștințele, abilitățile practice și de a-și consolida încrederea în propriile forțe. 

📍 Zbor HUB Constanța | 03.07.2025

📍 Zbor HUB Constanța | 03.07.2025
O zi valoroasă pentru elevii Liceului Tehnologic Dobrogea Castelu, care au participat la Zbor Hub Constanța – un hub de educație non-formală dedicat tinerilor între 14 și 25 de ani.

🎓 În prima parte a zilei, elevii au participat la activități de educație financiară, unde au învățat despre:
✔️ gestionarea bugetului personal
✔️ economisire și investiții
✔️ importanța educației financiare în viața de zi cu zi

💼 A doua parte a zilei a fost dedicată unui eveniment  marca LadyPrenor, cu invitatul special Iancu Guda, unde elevii au avut ocazia să afle:
🔹 care este contextul economic actual
🔹 cum funcționează o afacere și ce înseamnă gestiunea financiară corectă
🔹 ce soluții digitale pot accelera dezvoltarea unei companii

👏 Felicitări tuturor participanților pentru interesul și deschiderea către cunoaștere – astfel de experiențe contribuie real la formarea unei generații informate și responsabile!

Întâlnire de lucru echipa de implementare - 09.07.2025

📅 În data de 09.07.2025, echipa de implementare a proiectului s-a reunit pentru o sesiune de lucru dedicată aspectelor organizatorice legate de activitățile viitoare din cadrul proiectului.

Pe agenda întâlnirii s-au regăsit teme importante precum:
🔹 organizarea seminarelor online ce urmează a fi desfășurate cu elevii Liceului Tehnologic Dobrogea Castelu
🔹 stabilirea calendarului activităților educaționale și logistice

Întâlnirea a avut un caracter aplicat și colaborativ, vizând asigurarea unei implementări coerente și eficiente a etapelor următoare, cu scopul de a sprijini formarea și dezvoltarea tinerilor prin metode moderne și accesibile de învățare.

Seminar instruire online - 10.07.2025

📅 În data de 10.07.2025, elevii Liceului Tehnologic Dobrogea Castelu au participat la un seminar de instruire online organizat de echipa de implementare a proiectului, cu tema:
„Cum îți dai seama ce job ți se potrivește? Sau când e momentul să te asculți pe tine și nu pe cei din jur?”

⏱️ Sesiunea de 2 ore a fost una interactivă, cu accent pe leadership-ul personal, iar participanții au explorat, alături de echipa de proiect, cum folosim – adesea fără să ne dăm seama – abilități de leadership în viața de zi cu zi.

Temele abordate au inclus:
🔹 Cum să iei decizii pentru tine, nu pentru alții
🔹 Cum să identifici ce ți se potrivește cu adevărat
🔹 Cum să-ți urmezi propriul plan chiar și când apar presiuni din exterior
🔹 Cum să rămâi autentic în orice context

🎓 Seminarul a oferit elevilor oportunitatea de a reflecta la alegerile personale și profesionale, într-un cadru sigur și deschis, încurajând întrebările, dialogul și auto-cunoașterea.

Seminar instruire online - 17.07.2025

📅 În data de 17.07.2025, elevii Liceului Tehnologic Dobrogea Castelu au participat la un nou seminar online de dezvoltare personală, organizat de echipa de implementare a proiectului.

Sesiunea a continuat seria activităților dedicate autocunoașterii și orientării în carieră, punând accent pe importanța de a-ți construi un drum propriu și conștient în viață și profesie. Prin discuții deschise și exerciții aplicate, elevii au fost provocați să reflecteze la:

🔹 Cum identifici ce te motivează cu adevărat
🔹 Cum îți construiești o identitate profesională autentică
🔹 Ce înseamnă asumarea deciziilor și consecvența
🔹 Cum să te raportezi la eșec ca parte a învățării

🎓 Seminarul a fost un nou pas spre sprijinirea tinerilor în procesul de luare a deciziilor informate și asumate privind viitorul lor educațional și profesional.

Seminar instruire online - 14.08.2025

📅 Elevii de la Liceul Tehnologic Dobrogea Castelu au participat la un seminar online dedicat autocunoașterii și orientării în carieră, în cadrul proiectului „Pregătit pentru viață”.

💡 În cadrul sesiunii, tinerii au descoperit:

  • Cum să își identifice pasiunile și abilitățile personale

  • Cum să își construiască o identitate profesională autentică

  • Cum să ia decizii responsabile pentru viitorul educațional și profesional

  • Cum să transforme eșecul într-o experiență de învățare

🌟 Prin exerciții interactive și discuții deschise, elevii au învățat să își contureze propriul drum în viață și profesie.

📌 Scopul seminarului: sprijinirea tinerilor în luarea unor decizii informate și asumate pentru viitorul lor.